Arbetsledare natt

Vad är Svensk Hemleverans?

Svensk Hemleverans ägs av NTM-koncernen som är en av Sveriges största mediekoncerner. I Svensk Hemleverans är vi cirka 1700 medarbetare.

Svensk Hemleverans huvudsakliga uppgift är att distribuera morgontidningar, brev och paket direkt hem till kunden. Varje natt året runt besöker vi nästan alla adresser inom våra utdelningsområden i Östergötland, norra Småland, Uppland, Gotland, Sörmland, Norrbotten och norra Västerbotten.

Sök jobbet direkt




    Vi söker nu en Arbetsledare natt!

    Om jobbet

    Rollen som Arbetsledare Natt delas mellan två personer och bygger på att man är ”Aktiv Arbetsledare” tre nätter/veckan och ”Passiv Arbetsledare” tre nätter/veckan. Arbetet utförs måndag-lördag.

    Som aktiv Arbetsledare ansvarar man för all personal på natten och att distributionsverksamheten fortgår som planerat. Man löser eventuella problem som uppstår inför och under utdelning. Man ansvarar för att vi följer gällande lagar och regler. Man utför bland annat även en lastbilstransport, utkörning av tidningsbuntar i Visby och avvikelserapportering.
    Arbetstiden är förlagd mellan: 00:20-07:00

    Som passiv Arbetsledare arbetar man med utdelning av morgontidningar, post och paket på ett bildistrikt.
    Man fungerar också som ett bollplank för Aktiv Arbetsledare gällande eventuella problem som uppstår under arbetspasset.
    Arbetstiden är förlagd mellan: 00:10-ca 05:15.

    Arbetstiderna kan komma att förändras.

    I tjänsten kommer du att:

    • Vara arbetsledare för underställd personal på natten.
    • Ansvara för företagets distributionsverksamhet under sin arbetstid.
    • Rapportera avvikelser som sker under natten i systemen så att Avdelningschef och Platschef har nödvändig information.
    • Se till att anställda, när så är påkallat, rapporterat tillbud.
    • Ansvara för att underställd personals arbetsmiljö och är skyldig att i samråd med Platschef vidta åtgärder som behövs för att förebygga ohälsa eller olycksfall.
    • Kunna de föreskrifter och anvisningar som gäller för arbetsmiljön inom verksamhetsområdet.
    • Följa och driva gällande Policybeslut.

    Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att jobba som arbetsledare och att du har ett coachande förhållningsätt. Du är lösningsorienterad, strukturerad och gillar ordning och reda. Det är viktigt för oss att våra medarbetare trivs med sitt arbete och får stöd och vägledning i sina arbetsuppgifter. B-körkort är ett krav.

    Vi eftersträvar jämställdhet & mångfald och värdesätter därför sökande med skilda bakgrunder och erfarenheter.

    Tjänstens sysselsättningsgrad är 90,17% och avlönas enligt Transports avtal för Tidningsdistributörer.

    Introduktion av tjänsten startas senast 2022-01-17.

    Anställningen startar 2022-01-29. Provanställning på 6 månader tillämpas.

    Har du frågor om jobbet så kontakta Jan Lager eller Sören Lorentzon på LB Karriär tfn. 0498-201780.

    Välkommen med din ansökan senast 10 januari 2022! OBS, urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden så vänta inte med din ansökan!