DEBT COLLECTION AGENTS

Creating opportunities for people and businesses.

Sergel bryr vi oss om varandra och stärker individer genom goda insikter, omtanke och stort engagemang. Tillsammans jobbar vi med ett tydligt ägandeskap & delat ansvar gentemot våra uppdragsgivare som genererar långsiktiga & lojala affärsrelationer. Vi jobbar alltid för att hitta nya affärsmöjligheter, utmana marknaden och därmed bli än mer konkurrenskraftiga. Vi vill ständigt bibehålla en kultur där våra medarbetare kan utvecklas tillsammans med företaget och ha roligt med sina kollegor på vägen.

Sök jobbet direkt




    Är du redo för en ny spännande utmaning?

    I samarbete med SERGEL söker vi nu 12 nya medarbetare!

    För att lyckas i rollen som Debt Collection Agent hos oss på Sergel ser vi att du kommer in med en positiv energi, stark känsla för service och ett stort lösningsfokus. För att trivas i rollen så motiveras du av ett arbete med stort fokus på mål och resultat samt är van vid att arbeta effektivt där du alltid strävar efter att göra ditt bästa.

    Om rollen

    I rollen som Debt Collection Agent har du den viktiga uppgiften att hjälpa människor att bli skuldfria. Det innebär att du kommunicerar med kunder som av olika anledningar inte betalat sina räkningar där du får möjlighet att göra stor skillnad och hitta lösningar för att uppnå betalningar. Du kommer till största del arbeta med telefonen som ditt närmsta verktyg.

    Sergel arbetar löpande med utbildning och kompetensutveckling. Våra verksamhetsmål inom Operations är uppdelade i effektivitet, bemötande, lösningsgrad och tillgänglighet som kontinuerligt följs upp på både team- och individnivå. Ditt arbete följs upp i syfte att ständigt utveckla dig i rollen och du kommer själv ha möjlighet att följa din statistik löpande.

    Rollen kräver detaljkunskaper inom inkassoprocessen, anställningen inleds därför med en tre veckors lång utbildning för att göra dig redo.

    I rollen som Debt Collection Agent kommer du:

    • På ett personligt och effektivt sätt hantera inkommande inkassoärenden via telefon och affärssystem
    • Med ett starkt problemlösnings- och servicefokus komma fram till rätt betalningslösning tillsammans med kunden
    • Agera rådgivare inom inkasso och upprätta avbetalningsplaner och anstånd
    • Administrera inkassoärenden i affärssystem

    Vem söker vi?

    Vi söker dig som är en problemlösare ut i fingerspetsarna samt har ett tydligt mål och resultatfokus. För att lyckas i rollen ser vi även att du är snabblärd, trivs med telefonen som ditt närmaste verktyg och har en mycket god kommunikativ förmåga.

    Du ska ha lätt för att samarbeta med ditt team, vara lyhörd för din omgivning och ha en vilja att utvecklas tillsammans med företaget. Vi ser också att du har en positiv inställning till förändring och utveckling samt har förmågan att hantera olika typer av kundsamtal. Med en hög arbetsmoral ser vi att du tar dig an rollen på ett professionellt och ansvarsfullt sätt.

    Kvalifikationer

    • Relevant arbetslivserfarenhet inom exempelvis kundtjänst, handläggning eller administration.
    • Telefonvana.
    • God system- och datorvana.
    • Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska.
    • Meriterande med erfarenhet inom inkassobranschen.

     Övrigt:

    Omfattning- Heltid.

    Provanställning hos Manpower i 6 månader, därefter tillsvidareanställning hos Sergel.

    Startdatum 1 februari 2022. Tre veckors utbildning/introduktion startar detta datum och därför är det viktigt att du då är tillgänglig!

    Välkommen med din ansökan senast den 14 november 2021!

    Frågor om tjänsten besvaras av våra rekryteringskonsulter Sören Lorentzon eller Jan Lager på telefon 0498-20 17 80.