Helpdesktekniker IT och Copyprint till Koneo på Gotland!

Koneo är den största leverantören på Gotland av tjänster inom IT och Copyprint till företag. Just nu är vi på en spännande tillväxtresa för att utveckla vår verksamhet på Gotland och söker nu nya lagspelare som vill arbeta med IT och vara del av ett vinnande Team.

Sök jobbet direkt




    Om rollen

    Det är hos dig våra kunder hamnar när de ringer vår Helpdesk.

    Rollen som tekniker i vår nationella Helpdesk är en tjänst på heltid. Du kommer att tillhöra ett team med arbetskollegor spridda över hela landet och arbetar självgående med olika arbetsuppgifter. Vår Helpdesk ska ge ett snabbt och professionellt bemötande till våra kunder i ärenden som handlar om våra tjänster och produkter inom IT och Copyprint.

    I arbetsuppgifterna ingår användarhantering i Microsoft 365, Windows Server, Active Directory samt fjärrstyrning och felsökning av Windows. Dessutom ingår support och mottagning av service- och förbrukningsärenden inom Copyprint.

    Du kommer att arbeta med inkommande ärenden via telefon, mail och andra kanaler och skapa uppdrag i vårt ärendehanteringssystem. De uppdrag som du med din kompetens eller instruktion kan lösa på distans kommer du att lösa direkt eller arbeta vidare med i direkt kontakt med våra kunder i syfte att ge den bästa och snabbaste servicen direkt i vår Helpdesk.

    Om dig

    Vi söker dig som har studerat med inriktning IT eller har erfarenhet av arbete som IT-Support/Närstödstekniker sedan tidigare.

    Du skall åtminstone ha en haft kontakt med Windows Server och specifikt veta hur man exempelvis återställer lösenord i Active Directory. Vi ser det också som meriterande att ha jobbat med support sedan tidigare, men inte ett krav då vi tror att man kan växa in i denna roll.

    Som person ser vi att du är noggrann och trivs med att arbeta på ett strukturerat sätt med tydliga processer och rutiner att följa. Du är lösningsorienterad, har en stor ansvarskänsla och finner glädje i att leverera service och kvalité till både kunder och medarbetare.

    I denna roll har man nära kontakt med våra kunders användare varför det ställs krav på god svenska i tal och skrift samt förmåga att kommunicera tydligt över telefon och mail.

    Vi kommer utöver de tekniska kraven att lägga stor vikt vid att du kan kommunicera tydligt och uppfattas som trevlig i din kommunikation.

    Välkommen med din ansökan senast den 8 januari 2023!

    Frågor om jobbet besvaras av våra rekryteringskonsulter Sören Lorentzon eller Jan Lager på telefon 0498-20 17 80.

    Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden så vänta inte med din ansökan!